Kişisel veya kurumsal firmalar bünyelerinde İK (İnsan Kaynakları) birimini barındırırlar. İnsan kaynakları, firma içinde üretime yönelik gerçekleştirilecek herhangi bir işlemde denetim, iletişim veya koordinasyon aşamalarında görev alan en önemli birimlerden biridir. Firmaların orta ve uzun vadeli hedefleri arasında markalaşmak ve katma değer üreten bir işletme olmak varsa, personeller, yöneticiler, mevcut ve potansiyel müşteriler arasında kuvvetli bir ilişkiler ağı oluşturulmalıdır. İnsan kaynakları departmanı da bu ağın oluşturulması ve sağlıklı biçimde yönetilmesi için geliştirilmiş etkili bir yapıdır.
İnsan kaynakları departmanı firmadaki vizyon, misyon ve branşlaşma kavramlarının nitelikli hale gelmesinde de etkin rol oynamaktadır. Müşteri memnuniyetini önemseyen firmalar, personeller arasında kurumsal bir iletişim ve denge politikası da oluşturmalıdırlar. Personellerin doğru yöntemlerle doğru kişiler tarafından yönlendirilmesi verimli bir çalışma ortamının doğmasına neden olacaktır.
İnsan kaynakları departmanı, firmalardaki işe alım sürecini yöneten ve firma bünyesine katılacak adayların başvurularını detaylıca inceleyen yetkili kişilerden oluşmaktadır. Bir firmanın işe alım süreci temel veya özel kriterlerden oluşan bir prosedürü ifade eder. İnsan kaynakları birimi iş başvurusunda bulunan adayların mesleki yetenek ve kazanımlarını incelediği gibi, firmadaki çalışma ortamına uygunluğu ve firmaya özel kriterlerin sağlanıp sağlanmadığını ölçümlemede de aktif rol oynar.
İş başvurusu sırasında adayların kişisel bilgileri olan ad, soy ad, telefon numarası ve e-posta adresi gibi bilgiler, başvuru durumu ve sonucu hakkında bilgilendirme sağlamak için insan kaynakları tarafından sisteme kaydedilir. KVKK ve ETK kapsamında oluşturulan 6536 sayılı Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik gereğince başvuruda bulunan adaylara yönelik herhangi bir telefon araması, SMS bilgilendirmesi veya e-posta gönderimi, kişilerin onayına sunulmak zorundadır.
Adaylar, kişisel bilgilerinin hangi yollarla ve ne amaçla talep edildiğini bilme hakkına sahiptirler. Karşılıklı olarak maddi veya manevi bir mağduriyetin yaşanmaması adına kişisel hak ve özgürlükler kapsamına alınan kişisel verilerin korunması, İleti Yönetim Sistemi ile hayatımıza girmiştir. İleti Yönetim Sistemi (İYS), vatandaşların bildirim, kampanya veya duyurular hakkında aldıkları telefon görüşmesi, e-posta ya da SMS işlemlerine red veya onay verebildikleri ulusal veri tabanı sistemidir.
Firmalar sattıkları ürün veya sundukları hizmet ile ilgili mevcut ve potansiyel müşterilerine duyuru veya kampanya bildiriminde bulunmaktadırlar. 31 Mayıs 2021 tarihine kadar 150.000’nin altında kişinin kişisel bilgisine sahip olan firmalar bu bilgileri İYS’ye yüklemek zorundadırlar.
İzinnet, tüm yasal sürecin sağlıklı biçimde ilerlemesi için geliştirilmiş akıllı bir online uygulama olarak hizmete alınmıştır. İzinnet – İzin Onay Sistemi, hizmet sağlayıcıların onay veya red işlemlerini toplu biçimde sisteme yükleyip tüm kontrol ve takip işlemlerini gerçekleştirebilecekleri bir yazılımdır.
Birlikte çalışmak dileğiyle…